DR-KYRIAKAKIS-33

ΓΗΡΑΝΣΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΓΗΡΑΝΣΗ ΤΩΝ ΠΝΕΥΜΟΝΩΝ

Υγεία και νόσηση των Πνευμόνων

Οι πνεύμονες του ανθρώπου αναπτύσσονται και ωριμάζουν μέχρι την ηλικία των 25, οπότε και αποκτούν τη μέγιστη λειτουργικότητά τους.

Κατά την υπόλοιπη ζωή, η πρόοδος της ηλικίας συσχετίζεται με μία προοδευτική απώλεια της αναπνευστικής λειτουργικότητας.

Η φυσιολογική γήρανση του αναπνευστικού συστήματος σχετίζεται με δομικές μεταβολές του θωρακικού τοιχώματος, του πνευμονικού παρεγχύματος και των αναπνευστικών μυών.

Έρευνες έδειξαν παράγοντες που επηρεάζουν τη γήρανση των πνευμόνων.

Σύμφωνα με τα ευρήματά της, άνθρωποι που έχουν εκτεθεί στους παρακάτω παράγοντες, έχουν πιο γρήγορη έκπτωση της πνευμονικής λειτουργίας, που πρακτικά σημαίνει ταχύτερη διαδικασία γήρανσης:

Πρώτος παράγοντας είναι το να έχει κάποιος μητέρα που κάπνιζε στην εγκυμοσύνη.

Δεύτερος παράγοντας είναι το κάπνισμα , και ιδιαιτέρα που ξεκινάει από νεαρή-εφηβική ηλικία. Το κάπνισμα σε αυτές τις ηλικίες, επηρεάζουν την πλήρη ανάπτυξη του πνεύμονα, στο μέγιστο δυνατό βαθμό. Επιπλέον αποτελεί προδιαθεσικός παράγοντας για την ανάπτυξη και εμφάνιση ασθενειών του πνεύμονα.

Τρίτος παράγοντας , είναι η έκθεση σε ρυπογόνους παράγοντες , όπως σε χώρους όπου καπνίζουν – παθητικό κάπνισμα, αιωρούμενα σωματίδια από καύσεις, από την έντονη έκθεση σε καθαριστικές ουσίες, η έκθεση σε τοξικές ουσίες κ.α.

Τέταρτος παράγοντας, είναι η αύξηση του σωματικού βάρους.

Σύμφωνα με ευρήματα έρευνας που δημοσιεύτηκαν στο Thorax, η αύξηση του σωματικού βάρους αποδείχτηκε αρνητικός παράγοντας για την υγεία του αναπνευστικού συστήματος. Η απώλεια βάρους φάνηκε να ανακόπτει αυτή την επιτάχυνση ενώ οι συμμετέχοντες που διατήρησαν το βάρος τους σταθερά χαμηλό καθ’ όλη τη διάρκεια της ενηλικίωσης, παρουσίασαν ακόμα μικρότερη εξασθένιση των πνευμόνων.

ΕΛΕΓΧΟΣ ΥΓΕΙΑΣ ΤΩΝ ΠΝΕΥΜΟΝΩΝ

Ο έλεγχος της υγείας των πνευμόνων – έλεγχος αναπνευστικής λειτουργίας, γίνεται με την σπιρομέτρηση που πραγματοποιείται από ειδικό Πνευμονολόγο στο ιατρείο του.

Η σπιρομέτρηση είναι μια απλή και ανώδυνη εξέταση, η οποία καταγράφει με ακρίβεια την κατάσταση των πνευμόνων.

ΑΝΤΙΓΗΡΑΝΣΗ ΠΝΕΥΜΟΝΩΝ

Η βασικότερη παρέμβαση στην προάσπιση της υγείας και της αντιγήρανσης των πνευμόνων είναι ιδανικά η μη έναρξη καπνίσματος στην ζωή ενός ατόμου και για όσους καπνίζουν, η διακοπή του καπνίσματος το συντομότερο δυνατό. Το κάπνισμα προκαλεί οξειδωτικό στρες, με πολλαπλές βλάβες στον πνεύμονα, οξείες και χρόνιες.

Μεταξύ άλλων η διακοπή καπνίσματος πραγματοποιείται με βελονισμό, με φαρμακευτική αγωγή κ.α. τρόπους.

Άλλες παρεμβάσεις στην προάσπιση της υγείας και της αντιγήρανσης των πνευμόνων είναι η άσκηση, η απώλεια περιττού βάρους, η καλή διατροφή, η αποφυγή έκθεσης σε ρυπογόνες και τοξικές ουσίες, όπως το παθητικό κάπνισμα, τα καθαριστικά, τα αιωρούμενα σωματίδια. Σε επαγγελματικούς χώρους όπου υπάρχουν αιωρούμενα σωματίδια, οποιασδήποτε μορφής, συστήνεται η χρήση Μέτρων Ατομικής Προστασίας.

Σύμφωνα με μελέτες, τροφές που βοηθούν στην καλή λειτουργία και στην αντιγήρανση των πνευμόνων είναι:

1) Παντζάρια και παντζαρόφυλλα για καλύτερη μεταφορά οξυγόνου

2) Οι πιπεριές για την πολύτιμη βιταμίνη C

4) Η κολοκύθα για τα ισχυρά αντιοξειδωτικά της

5) Το τουρμερίκ βελτιώνει την πνευμονική λειτουργία

6) Η ντομάτα και η σάλτσα ντομάτας για τη φλεγμονή στους αεραγωγούς

7) Το Μπλε μύρτιλο μειώνει το οξειδωτικό στρες

8) Το πράσινο τσάι

9) Το κόκκινο λάχανο είναι μια εξαιρετική πηγή από τα αντιοξειδωτικά, ανθοκυανίνες

10) Το ελαιόλαδο περιέχει αντιοξειδωτικά και αντιφλεγμονώδη στοιχεία όπως οι πολυφαινόλες και η βιταμίνη Ε

11) Το γιαούρτι για καλύτερη αναπνευστική λειτουργία

12) Τα σέσκουλα για βαθύτερες αναπνοές

13) Καφές. Τα αντιοξειδωτικά που περιέχει ο καφές ενδέχεται να έχουν ευεργετική δράση για την υγεία των πνευμόνων.

14) Κριθάρι. Τα αντιοξειδωτικά που βρίσκονται στα σιτηρά όπως τα φλαβονοειδή και η βιταμίνη Ε

15) Ο γαύρος και οι σαρδέλες για μείωση της φλεγμονής

16) Οι φακές για βελτιωμένη αναπνευστική ικανότητα

17) Κακάο και σοκολάτα για περισσότερο οξυγόνο

18) Τα φιστίκια Βραζιλίας είναι από τις πιο πλούσιες πηγές σεληνίου που υπάρχουν, με ευεργετικά αποτελέσματα στους πνεύμονες.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *